Τετάρτη 18 Ιουλίου 2007

Παράξενο

Το τελευταίο διάστημα παρατηρώ μεγάλες+συχνές μεταπτώσεις στη ψυχολογία ανθρώπων, τόσο εμένα+φίλων, γνωστών, όσο+εντός βλογόσφαιρας, αλλά προς το αρνητικό του. Γιατί αυτό άραγε;

Καταλαβαίνω τις περιόδους της Άνοιξης+του Φθινοπώρου σαν μεταβατικές περιόδους με μεγάλες+συχνές συναισθηματικές διακυμάνσεις (τουλάχιστον έτσι έχω συνηθίσει να βλέπω εμένα+τον κόσμο κοντά 34 χρόνια τώρα) αλλά να έχει φτάσει ο Ιούλιος στα μέσα του προς τέλη+να υπάρχουν γύρω μου τόσο μεγάλες συναισθηματικές αλλαγές από τη μια στιγμή στην άλλη δεν το έχω ξαναζήσει.

+περισσότερο το λέω για εμένα, μήπως μεγαλώνοντας επηρεάζομαι περισσότερο από τον καιρό; το κλίμα; την αντίληψη του τι συμβαίνει γύρω μου; (πάντως, αν πιάσω αυτό+μόνο αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να ξεφύγω από τη μανιοκατάθλιψη με αυτοκτονικές τάσεις!). Το προς τα που βαδίζουμε+γενικά, που θα καταλήξουμε αν συνεχίσουμε έτσι;

Είναι αυτονόητο πως από τη στιγμή που θλίβεσαι, νευριάζεις, οργίζεσαι με κάτι είτε κάνεις κάτι για να το αλλάξεις είτε το προσπερνάς, εφόσον δεν μπορείς να κάνεις τίποτε για να το αλλάξεις. Αλλά μήπως όλο αυτό έχει αρχίσει να μας αλλάζει όλους;

Δεν είμαι άνθρωπος που βλέπει το ποτήρι μισοάδειο, αντιθέτως, είμαι ρεαλιστής, δρω κυρίως βάζοντας τη λογική πριν από το συναίσθημα. Μπορεί, μεν, κάποια στιγμή να πω ένα μικρό λευκό ψεμματάκι που δεν θα έχει κανένα σοβαρό αντίκτυπο αλλά θα το κάνω με καλή καρδιά+ξέροντας ποιος θα είναι ο αντίκτυπος.

Αυτός, λοιπόν, ο τρόπος σκέψης+αυτή η στάση ζωής τις περισσότερες φορές μου δίνει την ευκαιρία να βλέπω τα πράγματα λίγο αποστασιοποιημένος χωρίς να τα αφήνω να με επηρεάζουν άμεσα, αλλά όταν βλέπεις ότι το μεμονωμένο τείνει να γίνει γενικό κάπου διερωτάσαι αν+κατά πόσο η αποστασιοποίηση σε ωφελεί σε κάτι+κατά πόσο σε πάει μπροστά ή σε κρατάει πίσω.
Προσωπικά, πιστεύω πως ο κόσμος γύρω μου αρχίζει να αλλάζει+να καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορούμε πια να κοιτάμε ΜΟΝΟ την πάρτη μας αλλά αρχίζουμε να νοιαζόμαστε+για τον διπλανό μας, τον πλησίον μας, τον απέναντι, τον γείτονα. Εξάλλου, είναι καλύτερο να σου τύχει καλός γείτονας παρά καλός οποιοσδήποτε άλλος (κάπως το λέει η λαϊκή ρήση αλλά δεν μου έρχεται τώρα).

Υ.Γ. (Δεν ξέρω πια που αποσκοπεί αυτό το κείμενο, ξεκίνησα να γράφω πάνω σε μια ιδέα, κάποιες άλλες ήρθαν απανωτά, έλαβα ένα τηλεφώνημα από μια πολύ καλή φίλη ότι έβαλε τη μητέρα της εσπευσμένα στο νοσοκομείο+τις διέγνωσαν τρύπα στη κοιλιά, στο στομάχι, στο παχύ έντερο, δεν πολυκατάλαβα+ότι χειρουργείτε αυτή τη στιγμή+με αποσυντόνισαν.
Αυτό όμως που μπορώ ακόμη με διαύγεια να εκφράσω είναι ότι σιγά-σιγά περνάμε τη γραμμή του "εγώ" +πάμε ακάθεκτοι στη γραμμή του "εμείς".

Ίσως αύριο που θα ξαναδιαβάσω τα γραφόμενα μου να μπορέσω να τα συμπληρώσω, συγνώμη.)

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

σιγά που μεγαλώνεις!!! όχι όχι δε το δέχομαι αυτό γιατί λογικά αν μεγαλώνεις εσύ μεγαλώνω κι εγώ;;; :-P

relative_stranger είπε...

Γενικότερα ναι, πάμε προς το εμείς. Παρόλη την απομάκρυνση τον ανθρώπων λόγω αποστάσεων & συνθηκών ζωής πιστεύω ότι μέσω του ίντερνετ πχ υπάρχει μια αντίθετη κατεύθυνση.

Δημιουργείται μια έκρηξη κοινωνικοποίησης των χρηστών αλλά και ανταλλαγής απόψεων με αποτέλεσμα να βιώνουμε το κόσμο περισσότερο ως κοινωνία.

Grimdal είπε...

Dear Relative_Stranger, συμφωνώ με αυτό. Ίσως, με το ίντερνετ τελικά, σιγά σιγά αντί να αποξενωνόμαστε να γινόμαστε περισσότερο κοινωνικοί. Ανοιγόμαστε σε ανθρώπους που κάτω από άλλες συνθήκες δεν θα τολμούσαμε να πούμε ούτε ένα γεια. Ωραίο είναι!

Neverlandean είπε...

Γεια!
(Τολμώ)

Είμαι σε μετάπτωση κι εγώ (απ' τα ψηλά στα χαμηλά) και έχω να σε πληροφορήσω ότι το κλίμα παίζει μεγάλο ρόλο στην ψυχολογία. Τουλάχιστον στη δικιά μου.

Όσο για το άλλο, αλήθεια το πιστεύετε ρε παιδιά; Εγώ γιατί δεν το βλέπω;

APSOY είπε...

Μεγάλο θέμα άνοιξες φιλε μου Grimdal!

ΑχΒαχ! (ξεικνάω να σχολιάζω...)

Οι ψυχολογικές μεταπτώσεις δεν ξέρω αν οφείλονται στο κλίμα! Ίσως δεν είμαι ο καταλληλότερος να απαντήσω, αν αναλογιστείς πως τη δική μου κυκλοθυμία την αναγάγω στο ότι αποφάσισα να ανοιχτώ (επιτέλους...)!

Αλλά όσον αφορά το ίντερνετ.
Δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό! Ναι, αυτή τη στιγμή βοηθάει! Και βοηθάει γιατί μπορείς να ανοιχτείς χωρίς φόβο και πάθος και βγάλεις και ομορφιές και ασχήμιες χωρίς να φοβάσαι μην κριθείς...
Αλλά κατά πόσο αυτό είναι καλό? Γιατί να πρέπει να είμαστε μόνοι μας στο χώρο μας για να μπορέσουμε να πούμε κάτι παραπάνω?

Δεν ξέρω. Πρόσθεσα στα ερωτήματα σου και δικά μου...
Μεγάλο θέμα άνοιξες - το ξαναλέω!!!

Περαστικά στον πατέρα της φίλης σου!
Καλημέρα!

Grimdal είπε...

Dear Keimgreek, εγώ το έχω πει, όσο η Τζόαν Κόλλινς παραμένει 25 χρονών όλοι οι υπόλοιποι παραμένουμε 18! Για πάντα!

Dear Neverlandean, υποτίθεται ότι οι ψυχολογικές μεταπτώσεις συμβαίνουν σε περιόδους που το κλίμα αλλάζει από τη μια εποχή στην άλλη (άνοιξη, φθινόπωρο) όχι όταν υπάρχει μεγαλύτερη σταθερότητα (χειμώνας, καλοκαίρι).
Μάλιστα υποτίθεται ότι ο ήλιος+η ζέστη το καλοκαίρι βοηθάνε πάρα πολύ στο να είναι κάποιος ευδιάθετος+να έχει πιο θετική άποψη για όλα. Τι να πει κανείς;

Dear Apsoy, Τώρα μου έκανες τη διάθεση σουρωτήρι! Μου έβαλες επιπλέον ερωτήσεις+όχι τίποτε άλλο αλλά δεν έχω μυαλό αυτή τη στιγμή να τα αναλύσω.
Θα τις σκεφτώ+θα επανέλθω πάντως!

Υ.Γ. Όντως, μεγάλο θέμα τελικά!
Υ.Γ.2 Όλα καλά τελικά με τη μητέρα της φίλης μου, σε ευχαριστώ για την ευχή.

YO!Reeka's είπε...

μακριά από τους μίζερους! θα γλιτώσεις χρόνια ζωής

snikolas είπε...

Πραγματικά πιστεύεις πως περνάμε στην φάση του ¨εμείς¨; Δεν δε βρίσκω αισιόδοξο, υπέρ αισιόδοξο σε βρίσκω!

Grimdal είπε...

Dear yo!reeka's, δεν φαντάζεσαι πόσο συμφωνώ!

Dear snikolas, μα δεν είναι φάση του "εμείς" όταν βλέπεις ότι υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω+εδώ μέσα που είναι διαδικτυακά δραστήριοι; διατηρούν ημερολόγια, σχολιάζουν καθημερινές αναρτήσεις συνανθρώπων τους, μιλάνε στα chat rooms, ανταλλάσσουν αρχεία, οργανώνονται σε on line κοινότητες με κοινά ενδιαφέροντα, οργανώνονται+ευαισθητοποιούνται για κάποιο κοινό σκοπό+κάνουν κάτι γιαυτό, πρόσφατο παράδειγμα η μέρα της Αμαλίας, ακόμη πιο πρόσφατο παράδειγμα η συγκέντρωση στο Σύνταγμα για την Πάρνηθα, (μάλιστα+για τις 2 υπήρχε ενημέρωση+από τα ΜΜΕ, τουλάχιστον εγώ άκουσα αναφορές από 3-4 ραδιοφωνικούς σταθμούς). Αν δεν κάνω λάθος, αμφότερες πρωτοβουλίες ξεκινήσανε από bloggers.

Εσύ με τη μετακόμιση είδες πόσα σχόλια έλαβες+μάλιστα αρκετά από αυτά με συμβουλές, αν θυμάμαι καλά, από ανθρώπους που φαντάζομαι δεν έχεις δει ποτέ+αν δεν είχες τη φωτογραφία σου δεν θα σε είχαν δει ούτε αυτοί.

Άρα δεν είναι τόσο θέμα αισιοδοξίας, όσο ρεαλιστικής παρατήρησης μιας δραστήριας κοινότητας που απ' ότι φαίνεται έχει+κοινωνική ζωή έξω από το νετ.

billzouk είπε...

Πολυ μεγαλο θεμα ανοιξες.
Συμφωνω με καποια απο τα παραπανω.
Εγω περασα πολυ μεγαλη φαση προς τα κατω που νομιζα οτι ποτε δεν θα ξανα ανεβαινα. Ομως η ζωη μ' ενα μαγικο τροπο, εκει που δεν το περιμενεις σε ξανα ανεβαζει.
Τουλαχιστον εμαθα να ειμαι ευχαριστημενος, με τα καλα που μου ερχονται, γιατι πριν, παντα κοιταζα αυτα που μου λειπουν.
Τωρα νομιζω οτι το εχω καταπολεμησει ολο αυτο το αρνητικο.

Grimdal είπε...

Dear billzouk, πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι+με τα καλά+με τα άσχημα που μας έρχονται. Από τα καλά χαμογελάμε, με τα άσχημα μαθαίνουμε.

g for george είπε...

Αν και διάβασα αυτό το ποστ εξ αρχής, δεν το σχολίασα. Ίσως επειδή νοιώθω πως είμαι κι εγώ κομμάτι του. Μάλλον. Και τώρα δηλαδή, δεν μπορώ να γράψω κάτι. Φτου.


ΥΓ
(Προς το "εμείς", παρόλα αυτά -το μόνο που θα σχολιάσω άμεσα- θα πάμε μόνο όταν φύγει η οθόνη από μπροστά μας και είσαι εσύ, εγώ ο Γιώργος, ο Παναγιώτης, ο Ανδρέας, η Μαρία.. καταλαβαίνεις. Μόνο όταν το εμείς γίνει άνθρωπος να τον αγγίξω. Έτσι το εκλαμβάνω εγώ....)

Grimdal είπε...

Dear g4george,
+εγώ την ίδια άποψη έχω, θέλω τα πράγματα να είναι απτά+ορατά. Αλλά αυτό είναι ένα μόνο μέρος του "εμείς".